SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.6 número2Formación de investigadores en medicina familiar: El modelo de tutorización en investigación Asesor-Tutor-Residente (ATR)El valor de la literatura en la formación de los estudiantes de medicina índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Educación Médica

versión impresa ISSN 1575-1813

Resumen

TOMAS SABADO, Joaquín  y  ARADILLA HERRERO, Amor. Attitude towards aids in nursing students: What is the role of academic formation?. Educ. méd. [online]. 2003, vol.6, n.2, pp.31-36. ISSN 1575-1813.

The aims of this study were to know the attitude towards AIDS of the students of a nursing school (N = 242) and check if this attitude presents significant variations between the different courses. The Nursing Scale of Attitude towards AIDS (EASE, Escala de Actitud ante el SIDA para Enfermería) was used to assess their attitude. The results of the ANOVA did not reveal statistically significant differences among the three courses (F= 0.886; p= 0.414). Nevertheless, a detailed analysis of the answers to several items indicates that there are some negative and biased attitudes. The results obtained reveal the necessity of deep reflections about the most adequate educational strategies in order to improve the attitudes and believes of nursing students towards HIV/AIDS. The main aim is the formation of professionals who are able to give high quality care, independently of the patient’s condition or personal characteristics.

Palabras clave : HIV/AIDS; Attitudes; Nursing.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons