SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.27 número1Manifestación del Liderazgo Transformacional en un Grupo de Supervisores de Puerto Rico¿Producen Resultado Adverso de Género las Entrevistas Estructuradas de Selección de Personal? índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Revista de Psicología del Trabajo y de las Organizaciones

versión On-line ISSN 2174-0534versión impresa ISSN 1576-5962

Resumen

GUEDES-GONDIM, Sonia Maria; PUENTE-PALACIO, Katia  y  BORGES-ANDRADE, Jairo Eduardo. Performance and Learning in Virtual Work Teams: Comparing Brazilians and Argentineans. Rev. psicol. trab. organ. [online]. 2011, vol.27, n.1, pp.31-41. ISSN 2174-0534.

The objective of this study was to analyze virtual teams from Brazil and Argentina. 181 Brazilians and 84 Argentineans responded to an electronic survey. Differences were found regarding the use of learning strategies, the need for training, and the perceived quality of interactions and effectiveness of virtual teams. The belief that the differences are more easily overcome in virtual teams than in traditional (co-located) teams explains to a greater extent the variance in the responses of Brazilians than Argentineans.

Palabras clave : performance; virtual team; learning strategies; virtual work.

        · resumen en Español     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons