SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.29 número1La predicción de la dinámica de los criterios de los jugadores de baloncesto: influencia de los "Cinco Grandes", la experiencia laboral y la motivación índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Revista de Psicología del Trabajo y de las Organizaciones

versión On-line ISSN 2174-0534versión impresa ISSN 1576-5962

Resumen

GEENEN, Brigitte et al. What friends tell you about justice: the influence of peer communication on applicant reactions. Rev. psicol. trab. organ. [online]. 2013, vol.29, n.1, pp.37-44. ISSN 2174-0534.  https://dx.doi.org/10.5093/tr2013a6.

This study examined the influence of peer communication concerning a selection procedure on the levels of anxiety among applicants taking a test and test motivation regarding a similar selection procedure, through the formation of interpersonal and distributive justice expectations. The hypotheses were addressed in a randomized four-group experiment. The results of the mediated hierarchical regression analyses showed significant mediating effects. Specifically, peer communication about interpersonal justice shaped applicants' interpersonal justice expectations, which in turn related negatively to applicants' levels of test anxiety. Peer communication about distributive justice shaped applicants' distributive justice expectations, which in turn related positively to applicants' test motivation.

Palabras clave : Peer communication; Distributive justice expectations; Interpersonal justice expectations; Test anxiety; Test motivation.

        · resumen en Español     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons