SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.15 número2Resiliencia, significado en la vida y satisfacción vital: un análisis de los efectos moderadoresBurnout en el supermercado: evaluando la importancia de la personalidad y situaciones de estrés índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Acción Psicológica

versión On-line ISSN 2255-1271versión impresa ISSN 1578-908X

Resumen

FEHER, Anita  y  TREMBLAY, Paul F. A multilevel modeling study of the influence of relationship enhancing traits and individualism on satisfaction with life across nations. Acción psicol. [online]. 2018, vol.15, n.2, pp.15-26.  Epub 31-Jul-2023. ISSN 2255-1271.  https://dx.doi.org/10.5944/ap.15.2.22260.

The current cross-cultural study explored the associations between relationship enhancing traits (interpersonal trust, importance of close relationships, sociability), characteristics corresponding to an individualistic attitude (competition, autonomy), and life satisfaction. Data for this study was from 24 of the 59 countries used in the World Values Survey Wave 6. Multilevel modelling was used as a means to analyse the influence of individual level (Level 1) and country level (Level 2) variables on life satisfaction. Results indicated that the individual level predictors interpersonal trust and importance of close relationships made meaningful positive contributions to life satisfaction. The competition variable aggregated at the country level significantly negatively predicted life satisfaction, while country-level aggregated autonomy shared a positive relationship with life satisfaction.

Palabras clave : Life satisfaction; Relationship enhancing traits; Individualism; Multilevel modelling; World Values Survey.

        · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )