SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.20 número6¿Son suficientes las competencias y el conocimiento de los objetivos en los estudiantes que acceden a la universidad?Tercer Congreso de la Profesión Médica de Catalunya: consenso sobre los retos del profesionalismo y su impacto en las organizaciones docentes índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


FEM: Revista de la Fundación Educación Médica

versión On-line ISSN 2014-9840versión impresa ISSN 2014-9832

Resumen

FERNANDEZ-QUIROGA, M Rosario; YEVENES, Vivian; GOMEZ, Daniela  y  VILLARROEL, Eva. Use of clinical simulation as a learning strategy for the development of communication skills in medical students. FEM (Ed. impresa) [online]. 2017, vol.20, n.6, pp.301-304.  Epub 16-Ago-2021. ISSN 2014-9840.  https://dx.doi.org/10.33588/fem.206.921.

Introduction:

Effective communication skills are fundamental to accomplish a good physician-patient relationship. Having great communication skills is fundamental.

Aim:

Improve communicational skills in medical students using clinical simulation.

Subjects and methods:

Qualitative study in which 27 students participated in three simulation sessions, where they were given a scale on communication skills (EHC-PS) before and at the end of the sessions.

Results:

Changes in the dimensions of information communication, empathy, and social skills were observed.

Conclusion:

There were significant changes in three of the four dimensions, which allow to establish that clinical simulation can improve communication skills in students.

Palabras clave : Clinical simulation; Communication skills; Medical students.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )