SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.35 número127Atención, memoria y funciones ejecutivas en los trastornos del espectro autista: ¿cuánto hemos avanzado desde Leo Kanner?Abordaje psicocomunitario: experiencia de tratamiento en el CSM de Aiala-Llodio índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Revista de la Asociación Española de Neuropsiquiatría

versión On-line ISSN 2340-2733versión impresa ISSN 0211-5735

Resumen

MARTINEZ RODRIGUEZ, José Manuel  y  MARTIN CABRERO, Beatriz. Relational psychotherapy of borderline personality disorder: II. Rev. Asoc. Esp. Neuropsiq. [online]. 2015, vol.35, n.127, pp.587-606. ISSN 2340-2733.  https://dx.doi.org/10.4321/S0211-57352015000300010.

The current article is the second part of two devoted to relational psychotherapy in borderline personality disorders. The relational methods of treatment are described and also different dimensions of therapeutic relationship that help to reintegrate split or dissociated fragments of personality, among others therapist involvement, attunement to the patient, multidimensional inquiry and a relational approach to transferential and countertransferential reactions. The goal or treatment is to repair deficits of self experience, to improve emotional regulation, to establish affective relationships and to reduce impulsiveness by means of integration of the split relational system of the patient.

Palabras clave : Borderline personality disorder; Psychotherapy; Relational psychotherapy; Transactional analysis; Integrative psychotherapy; Relational psychoanalysis.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons