SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.30 número1Avances Citogenéticos y Neurobiológicos en el Síndrome de DownComparación de los procedimientos de Fleishman y Ramberg et al. para generar datos no normales en estudios de simulación índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Anales de Psicología

versión On-line ISSN 1695-2294versión impresa ISSN 0212-9728

Resumen

SANZ DE ACEDO LIZARRAGA, María Luisa; SANZ DE ACEDO BAQUEDANO, María T.  y  CLOSAS, Antonio H.. An explanatory model regarding the relationships between psychological traits and creativity. Anal. Psicol. [online]. 2014, vol.30, n.1, pp.355-363. ISSN 1695-2294.  https://dx.doi.org/10.6018/analesps.30.1.153781.

This research tested a theoretical model of the relationships between certain psychological variables and creativity. Specifically, the relationships among intelligence, personality, intrinsic motivation, creative self-efficacy, and ideational creativity were examined. This study was conducted with a sample of 180 college students (136 women and 44 men) who were evaluated with regard to the variables above in two sessions outside the regular academic schedule. The results obtained via structural equation analysis supported the model and revealed that the independent variables (intelligence and personality) and the intermediate variables (intrinsic motivation and creative self-efficacy) that comprise the proposed model influenced creativity. Furthermore, creative self-efficacy was the most significant trait associated with ideational creativity.

Palabras clave : Intelligence; personality; intrinsic motivation; creative self-efficacy; creativity.

        · resumen en Español     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons