SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.30 número3Aprender a cooperar para el aprendizaje cooperativoConstruir significados en la actividad conjunta en situaciones de aprendizaje colaborativo mediado por ordenador: la articulación del habla relacionada con el contenido y el habla relacionada con la actividad índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Anales de Psicología

versión On-line ISSN 1695-2294versión impresa ISSN 0212-9728

Resumen

SURIAN, Alessio  y  DAMINI, Marialuisa. "Becoming" a cooperative learner-teacher. Anal. Psicol. [online]. 2014, vol.30, n.3, pp.808-817. ISSN 1695-2294.  https://dx.doi.org/10.6018/analesps.30.3.201521.

This paper presents an overview of the theoretical background concerning the challenges for secondary school teachers implementing cooperative learning in areas such as alternative student assessment technique, student's resistance to collaborative techniques, planning and class management, teacher training, advancement, and evaluation. The research is based upon data gathered in the Italian Veneto and Emilia Romagna regions through focus groups with secondary school teachers. The educational project focuses on the use of critical incidents as training and educational tools with particular attention for cooperative learning approaches to transition situations and intercultural learning. It reviews different methodological options and explores ways to apply the critical incidents method in addressing the screening and development of intercultural competence within cooperative learning educational settings.

Palabras clave : cooperative learning; critical incidents; cultural diversity; group investigation; teacher training.

        · resumen en Español     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons