SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.30 número3Construir significados en la actividad conjunta en situaciones de aprendizaje colaborativo mediado por ordenador: la articulación del habla relacionada con el contenido y el habla relacionada con la actividadAprendizaje cooperativo en el siglo XXI índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Anales de Psicología

versión On-line ISSN 1695-2294versión impresa ISSN 0212-9728

Resumen

PONS, Rosa-María et al. Cooperative learning in mathematics: a study on the effects of the parameter of equality on academic performance. Anal. Psicol. [online]. 2014, vol.30, n.3, pp.832-840. ISSN 1695-2294.  https://dx.doi.org/10.6018/analesps.30.3.201231.

The aim of this research is to determine, the importance of learning content and the role of students' prior knowledge for the formation of cooperative learning groups. The research was conducted in three mathematics classrooms at a secondary school and the sample was composed of 72 third year students. The results prove the existence of a negative correlation between the equality parameter (cooperation, collaboration and peer-tutoring) and the degree of existing cognitive proximity between students' prior knowledge and structure of the learning content.

Palabras clave : cooperative learning; equality parameter; mathematics teaching; prior knowledge; secondary education.

        · resumen en Español     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons