SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.31 número1El estrés psicológico y psicobiológico en la relación entre funcionamiento cognitivo básico y rendimiento académicoDesarrollo de una escala de evaluación de necesidades de apoyo para niños y adolescentes con discapacidad intelectual índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Anales de Psicología

versión On-line ISSN 1695-2294versión impresa ISSN 0212-9728

Resumen

ROMERO-GALISTEO, Rita-Pilar; MORALES-SANCHEZ, Verónica  y  HERNANDEZ-MENDO, Antonio. Development of a tool for assessing the perceived quality in Early Intervention Centres. Anal. Psicol. [online]. 2015, vol.31, n.1, pp.127-136. ISSN 1695-2294.  https://dx.doi.org/10.6018/analesps.31.1.158191.

This paper describes the development of an instrument to assess the perceived quality in Early Intervention Centers (CAIT). The sample consisted of 672 users (508 women and 162 men) aged between 20 and 60 years, from 14 of the 16 centres that existed in the province of Malaga at the time of data collection. The exploratory factor analysis results shows a structure of ten factors. The obtained results are satisfactory in reliability. We conclude that the developed tool called Quality Inventory in Early Intervention Centres (ICCAIT), is an instrument with strong evidence of validity and reliability that allows evaluation, especially in CAIT, the quality perceived by users same.

Palabras clave : Early intervention; perceived quality; quality of service; family.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons