SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.32 número3Inteligencia Exitosa y Superdotación: un estudio empíricoOrientaciones motivacionales de los estudiantes de alto rendimiento como mediadoras de una percepción positiva por parte de sus compañeros: resultados de un estudio transnacional índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Anales de Psicología

versión On-line ISSN 1695-2294versión impresa ISSN 0212-9728

Resumen

SAK, Ugur. EPTS Curriculum Model in the Education of Gifted Students. Anal. Psicol. [online]. 2016, vol.32, n.3, pp.683-694. ISSN 1695-2294.  https://dx.doi.org/10.6018/analesps.32.3.259441.

In this article, the author reviews the EPTS Model (Education Programs for Talented Students) and discuss how it was developed through multiple stages, the ways it is used to develop programs for gifted students, and then presents research carried out on the effectiveness of this model in the education of gifted students. The EPTS Model has two dimensions: ability and content. The ability dimension has a hierarchical structure composed of three levels of cognitive skills. The content dimension is the extension of the regular curriculum but organized at four levels: data, concept, generalization and theory. Included in the article also is a brief critics of the current state of curricular programs in gifted education.

Palabras clave : Gifted Education; acceleration; EPTS; Gifted curriculum.

        · resumen en Español     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons