SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.17 número3Predictores del desempeño laboral de personas con discapacidad por trastorno mental severo: Revisión de estudios y análisis de evidenciasProgramas de inserción laboral para personas con discapacidad auditiva: una experiencia concreta en el Principado de Asturias índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Psychosocial Intervention

versión On-line ISSN 2173-4712versión impresa ISSN 1132-0559

Resumen

MENDOZA LAIZ, Nuria. The teacher training on physical education for persons with disability. Psychosocial Intervention [online]. 2008, vol.17, n.3, pp.269-279. ISSN 2173-4712.

In the educational area, one of the most controversial topics is the inclusion of students with disability in the educational ordinary school, so much in primary as in secondary education. The main obstacles and difficulties indicated by the teachers are the lack of material and personal resources, related to the students heterogeneity in the different class group as well as the absence of preparation in the attention to the diversity. This inclusion must be raised from an ecological model (Hutzler, 2005) not only based on instruction, but in task, in environment, in movement and in the student to carry out the skill.

Palabras clave : Attention to the diversity; Training; Physical education teacher; Inclusion.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons