SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.23 número2La importancia de la Teoría Fundamentada para la investigación sobre la desigualdade en salud materno-Infantil en contextos de diversidad: una aproximación psicosociopolíticaUn modelo de "empowerment" para dar iniciativa emprendedora a personas com discapacidades en EE.UU. índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Psychosocial Intervention

versión On-line ISSN 2173-4712versión impresa ISSN 1132-0559

Resumen

KATHLEEN WORTON, S. et al. Better Beginnings, Better Futures [a mejor comienzo, mejor futuro]: teoría, investigación y transferencia de conocimientos de una iniciativa comunitaria con niños y familias. Psychosocial Intervention [online]. 2014, vol.23, n.2, pp.135-143. ISSN 2173-4712.  https://dx.doi.org/10.1016/j.psi.2014.02.001.

^len^aBetter Beginnings, Better Futures is an early childhood initiative focused on promoting healthy development of children and families in economically disadvantaged communities. The Better Beginnings approach is ecological and holistic, community-driven, integrated with existing community services and supports, and universally available to children aged 4-8 within communities in which it is offered. The Better Beginnings initiative effectively illustrates the concept of wellness as fairness through its efforts to create more just social conditions and its connection to both procedural and distributive justice, the two principles of fairness outlined by Prilleltensky (2012). Through the development of programs that support children, parents, families, and the community as a whole, Better Beginnings initiatives are able to promote children's development by building community capacity to create healthy and positive environments for children. This paper provides an overview of the Better Beginnings, Better Futures initiative from its outset in 1990 to the present, with a view towards examining the ways in which knowledge generated from such initiatives can be transferred to other communities.^les

Palabras clave : Prevención; Desarrollo temprano del niño; Evaluación; Transferencia de conocimientos; Empírico.

        · resumen en Inglés     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons