SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.26 número1-2Experiencias sobre el aprendizaje clínico del alumnado de Enfermería de la Universidad de Zaragoza (España)Intercambio internacional para la adquisición de competencias en la enseñanza de la Enfermería: un análisis reflexivo bajo la teoría de Patricia Benner índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Index de Enfermería

versión On-line ISSN 1699-5988versión impresa ISSN 1132-1296

Resumen

SANTOS-RUIZ, Susana et al. Development of a new Practicum model, challenge and opportunity to form in advanced roles in the Nursing Degree. Index Enferm [online]. 2017, vol.26, n.1-2, pp.91-95. ISSN 1699-5988.

The purpose of the Nursing Education is to train nurses with skills, attitudes, aptitudes and knowledge to enable them to develop their function in an efficient manner. An increasing demand of nurses more competent to a data-management system, to use new technologies and application of complex interventions on different places of nursing care, is requested. To respond to this demand, the Escuela Superior de Ciencias de la Salud Tecnocampus (ESCST), has been emphasized for an advanced and integrative Practicum Model in accordance with the theoretical and practical training, that it enables students to have an holistic view. Not just of specific pathologies, but also the assistance processes by means of form of itinerary. The work that is presented has the aim to make know this model and which are evaluation tools that are used during the development for the assessment of student's practical training.

Palabras clave : Nursing; Practical; Education; Nursing; Graduate; Advanced Practice Nursing.

        · resumen en Español     · texto en Español

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons