SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.24 número1Estudio comparativo de la satisfacción laboral en el personal de administración índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Revista de Psicología del Trabajo y de las Organizaciones

versión On-line ISSN 2174-0534versión impresa ISSN 1576-5962

Resumen

ARRANZ, Virginia; AGUADO, David  y  LUCIA, Beatriz. The influence of the e-tutor on an e-learning program follow-up: Guidelines from a working environment. Rev. psicol. trab. organ. [online]. 2008, vol.24, n.1, pp.5-23. ISSN 2174-0534.

Web based distance learning play a key role nowadays. The use of new resources in education changes the way people learn and demands a higher effort, involvement and information managing abilities on the student’s side (Hokanson y Hooper, 2000). Therefore, tutor’s role is becoming a key element guiding and facilitating the student’s learning. Bearing this in mind, the aim of this paper is to describe the impact of tutors on a program of self development of on-line competences among 30 professionals. Initial results show that activities planned by a tutor play a key role in program success -on account of the functions of follow-up/monitoring, information and guidance carried on the student.

Palabras clave : e-learning; Virtual tutor; Competence learning; On-line training.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons