SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.25 número1El Efecto de la Experiencia Laboral y del Género de los Entrevistados sobre las Valoraciones y Fiabilidad de una Entrevista ConductualEl Malestar en el Empleo Temporal Involuntario índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Revista de Psicología del Trabajo y de las Organizaciones

versión On-line ISSN 2174-0534versión impresa ISSN 1576-5962

Resumen

RODRIGUES, Nuno  y  REBELO, Teresa. Work Sample Tests: Their Relationship with Job Performance and Job Experience. Rev. psicol. trab. organ. [online]. 2009, vol.25, n.1, pp.47-58. ISSN 2174-0534.

This article examines the relationship between a work sample test (WST) and a measure of job experience (JE) with task and contextual performance. Hypothetically, WST and JE are related to task performance, because both are connected with working on tasks and other intrinsic technical elements of the job. Nevertheless, a non-significant relationship between contextual performance with WST and JE is to be expected. Using a sample of 60 assembly workers, the results suggest that work samples are indeed valid predictors of task performance but they do not predict contextual performance. With respect to job experience, the results reveal a moderate correlation with both dimensions of performance. Furthermore, a large correlation between both predictors was found. Implications of these results concerning the two predictors under study are discussed.

Palabras clave : Predictive validity; work sample tests; job experience; task performance; contextual performance.

        · resumen en Español     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons