SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.30 número1La predicción de la intención de falsear las respuestas en los tests psicológicos: ¿qué creencias normativas son importantes?Conducta cívica organizacional, justicia organizacional, estrés laboral y conflicto entre familia y trabajo: análisis de sus interrelaciones en una muestra de cultura no occidental índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Revista de Psicología del Trabajo y de las Organizaciones

versión On-line ISSN 2174-0534versión impresa ISSN 1576-5962

Resumen

HARARI, Michael B.; VISWESVARAN, Chockalingam  y  O'ROURKE, Rachel. Gender differences in work sample assessments: not all tests are created equal. Rev. psicol. trab. organ. [online]. 2014, vol.30, n.1, pp.29-34. ISSN 2174-0534.  https://dx.doi.org/10.5093/tr2014a4.

We examined gender differences in five different types of clerical work sample exercises. Our results indicated that, overall, gender differences were minimal. However, there was substantial variability in gender differences across work sample exercises such that the magnitude and direction of gender differences depended on the constructs that each assessed. Gender differences favored females on tests that involved typing skills and verbal comprehension, while gender differences favored males on tests that involved spatial abilities. We found mixed support for the notion that males would outperform females on work sample assessments of technical skills.

Palabras clave : Work samples; Gender differences; Typing skills; Verbal comprehension.

        · resumen en Español     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons