SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.31 número2La predicción de la intención y el comportamiento de los trabajadores en seguridad alimentaria desde las actitudes laborales y el modelo de acción razonadaPruebas de validez de constructo de la medida Autenticidad Individual en el Trabajo en muestras brasileñas índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Revista de Psicología del Trabajo y de las Organizaciones

versión On-line ISSN 2174-0534versión impresa ISSN 1576-5962

Resumen

GILAR, Raquel; HARO, Jose Manuel de  y  CASTEJON, Juan Luis. Individual differences in predicting occupational success: the effect of population heterogeneity. Rev. psicol. trab. organ. [online]. 2015, vol.31, n.2, pp.101-107. ISSN 2174-0534.  https://dx.doi.org/10.1016/j.rpto.2015.03.002.

Using a sample of 339 university graduates from the University of Alicante (Spain) three years after completion of their studies, we studied the relationships between general intelligence (GI), personality traits, emotional intelligence (EI), academic performance, and occupational attainment and compared the results of conventional regression analysis with the results obtained from applying regression mixture models. The results reveal the influence of unobserved population heterogeneity (latent class) on the relationship between predictors and criteria and the improvement in the prediction obtained from applying regression mixture models compared to applying a conventional regression model.

Palabras clave : Latent class; Occupational attainment; Logistic regression mixture models.

        · resumen en Español     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons