SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.32 número2Validación de la versión española de la Escala de Engagement (ISA) de Soane et al.La identidad social y el compromiso: estudio exploratorio en la universidad índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Revista de Psicología del Trabajo y de las Organizaciones

versión On-line ISSN 2174-0534versión impresa ISSN 1576-5962

Resumen

GRIEVE, Rachel  y  HAYES, Jordana. Employment testing online, offline, and over the phone: implications for e-assessment. Rev. psicol. trab. organ. [online]. 2016, vol.32, n.2, pp.95-101. ISSN 2174-0534.  https://dx.doi.org/10.1016/j.rpto.2016.04.001.

This research investigated faking across test administration modes in an employment testing scenario. For the first time, phone administration was included. Participants (N = 91) were randomly allocated to testing mode (telephone, Internet, or pen-and-paper). Participants completed a personality measure under standard instructions and then under instructions to fake as an ideal police applicant. No significant difference in any faked personality domains as a function of administration mode was found. Effect sizes indicated that the influence of administration mode was small. Limitations and future directions are considered. Overall, results indicate that if an individual intends to fake on a self-report test in a vocational assessment scenario, the electronic administration mode in which the test is delivered may be unimportant.

Palabras clave : Computer-mediated assessment; Internet testing; Telephone testing; Equivalence; Vocational testing; Faking; e-assessment.

        · resumen en Español     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons