SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.34 número3Diferencias de género en salud mental, conflictos familia-trabajo y consumo de alcohol como respuesta a la supervisión abusivaCómo afecta la edad a la relación entre las facetas de personalidad y los valores del trabajo de empleados de banca comercial y privada índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Revista de Psicología del Trabajo y de las Organizaciones

versión On-line ISSN 2174-0534versión impresa ISSN 1576-5962

Resumen

SIMONE, Silvia De; AGUS, Mirian; LASIO, Diego  y  SERRI, Francesco. Development and validation of a measure of work-family interface. Rev. psicol. trab. organ. [online]. 2018, vol.34, n.3, pp.169-179. ISSN 2174-0534.  https://dx.doi.org/10.5093/jwop2018a19.

While research has traditionally analysed negative aspects of the work and family relationship by embracing a reductionist approach, over the past 20 years a number of studies have also focused on positive aspects. Our studies set out to validate the Italian version of the instrument developed by Kinnunen and cols. with a sample of 707 employees. Psychometric characteristics are presented, confirming the invariance of factorial structure and their validity in the Italian context. Results from different organizations confirm the four-factor model: negative work-to-family interface, negative family-to-work interface, positive work-to-family interface, and positive family-to-work interface. These results support the factorial validity and reliability of the Work-Family Interface Scale (WFIS) and its sustained use in organisational studies.

Palabras clave : Work-family interface; Public sector; Development and validation; Measurement.

        · resumen en Español     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )