SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.35 número2Compromiso afectivo, liderazgo participativo e innovación del empleado: una investigación multinivelEl enfoque de equipo en el foco: sus implicaciones para los equipos reales y sus miembros índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Revista de Psicología del Trabajo y de las Organizaciones

versión On-line ISSN 2174-0534versión impresa ISSN 1576-5962

Resumen

PALENZUELA, Patricia; DELGADO, Naira  y  RODRIGUEZ, José A.. Exploring the relationship between contextual performance and burnout in healthcare professionals. Rev. psicol. trab. organ. [online]. 2019, vol.35, n.2, pp.115-121.  Epub 05-Sep-2019. ISSN 2174-0534.  https://dx.doi.org/10.5093/jwop2019a13.

Contextual performance is assumed to be related to professionals’ quality of working life and health. This research aims to compare the levels of contextual performance at work in different hospital units, and to analyse the relationship between contextual performance and burnout syndrome. A total sample of 222 participants from a tertiary hospital took part in the study. Scores on contextual performance and burnout in five different hospital units were compared. The results showed that contextual performance is closely related with burnout. Also, results showed statistically significant differences in the degree of contextual performance at work by hospital unit. Overall, these results are significant for the development of health management strategies that promote contextual performance at work, thus improving the health and quality of work of health-care professionals.

Palabras clave : Contextual performance; Burnout; Nursing; Health management.

        · resumen en Español     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )