SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.12 número2El acierto en el tiro libre en baloncesto: cómo influye el minuto de partido, el estado del marcador y ser equipo local o visitanteValidación de la escala medida de la intencionalidad para ser físicamente activo adaptada al contexto universitario índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Cuadernos de Psicología del Deporte

versión On-line ISSN 1989-5879versión impresa ISSN 1578-8423

Resumen

MARTINEZ SANZ, J.M.; URDAMPILLETA, A.; MICO, L.  y  SORIANO, J.M.. Psychological and sociological aspects in feeding of the sports. CPD [online]. 2012, vol.12, n.2, pp.39-48. ISSN 1989-5879.

In this article, we describe a literature review about the aspects that characterize the food habits in athletes, the athletic performance and the maintenance of health of the athlete. The factors that influence the athlete´s nutritional education are many: food habits of childhood and adolescence, sports supplements, eating disorders and athletes performance. Primarily, the studies evaluated dietary intake of athletes, but they need to know their dietary practices during training and competition. it is important the dietary recommendations carried ??by dietitians-nutritionists, because the recommendations by parents and/or coaches may be incorrect and damaging to the athlete. Therefore, it´s becomes important the dietary assessment to understand the social context of the athlete to make the best intervention to improve health and athletic performance through nutrition.

Palabras clave : Sociology; sports; food habits.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons