SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.21 número3Contacto y emociones en la enseñanza de deportes sociomotores de colaboración-oposición a futuros docentes de educación físicaBienestar subjetivo en atletas veteranos: una prueba prospectiva basada en la teoría de la auto determinación índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Cuadernos de Psicología del Deporte

versión On-line ISSN 1989-5879versión impresa ISSN 1578-8423

Resumen

LOPEZ, I  y  GENE-MORALES, J. Systematic review of research on the use of mindfulness in physical education. CPD [online]. 2021, vol.21, n.3, pp.83-98.  Epub 23-Mayo-2022. ISSN 1989-5879.

Objective: This systematic review aimed to review the articles published in the last six years on the use of mindfulness in physical education. Method: Articles published from 2014 to 2020 were analyzed using the ERIC, Taylor and Francis, Web of Science and SCOPUS databases. Results: 15 articles have been included. Most of these articles were published in the United States, without any representation in Spain. The results confirm the benefits of mindfulness in improving the development of emotional education, mindfulness, awareness skills, self-efficacy, self-regulation, reduction of stress, sports performance and physical activity. Conclusions: Despite the corroborated benefits of mindfulness in sports, in Spain, compared to other countries, research on mindfulness and school physical education is practically non-existent.

Palabras clave : mindfulness; psychology; sport; physical education.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )