SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.11 número2Cuestionario Interpersonal de Poder y Prestigio Parental (3PQ): dimensionalidad y propiedades psicométricas en niños españolesPropiedades psicométricas y dimensionalidad de la versión española para niños y adolescentes del Personality Assessment Questionnaire (PAQ) índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Acción Psicológica

versión On-line ISSN 2255-1271versión impresa ISSN 1578-908X

Resumen

GONZALEZ-CALDERON, María J.; RODRIGUEZ, Miguel Ángel  y  SUAREZ, Juan Carlos. Psychometric properties and dimensionality of the spanish version of the Father Involvement Scale (FIS). Acción psicol. [online]. 2014, vol.11, n.2, pp.61-76. ISSN 2255-1271.  https://dx.doi.org/10.5944/ap.11.2.14175.

The present study aims to evaluate the psychometric properties and dimensionality of the Spanish version for children and adolescents of the Father Involvement Scale (FIS) under the IPARTheory. To do this, a sample of 514 participants (46.9% male) aged between 9 and 16 years were used. In addition to the questionnaire on parental involvement subjects reported their emotional adjustment, the degree of parental power and prestige and perceived parental acceptance and rejection. Two first-order factors (expressive and instrumental involvement) and another comprehensive one (parental involvement) were obtained. Content as well as criterion validity of each factor seem to be appropriate and so is their reliability. No sex differences were found in this study.

Palabras clave : Adolescents; assessment; father involvement; children; psychometric properties.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons