SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.10 número22Importancia de la enfermera escolar en la detección de la neoplasia testicularPercepción de la asistencia sanitaria al embarazo y parto en mujeres con discapacidad de la movilidad en la región de Murcia índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Enfermería Global

versión On-line ISSN 1695-6141

Resumen

SEBOLD, L.F.  y  CARRARO, T.E.. La práctica pedagógica del docente en enfermería: una revisión integradora de la literatura. Enferm. glob. [online]. 2011, vol.10, n.22. ISSN 1695-6141.

This contribution is an integrating vision that seeks to identify publications in national and international journals indexed on the Lilacs, Cihnal, SCIELO, Wilson, Bdenf databases in the period 2005-2009 that are related to the significanc of the pedagogical practices of teachers of nursing. Data were obtained for the 15 subjects under study. Among the varying focuses and approaches of teachers of nursing towards their teaching practices the study found that significant issues are related to experience in teaching knowledge of nursing; not being oreoared to be a teacher; enthusiasm; innovation and continuous learning throughout one's career as a nurse and teacher. The globalized world demands that teachers have certain skills to perform the task of a nurse, to be a teacher and that they have the teacher training to successfully engage in the teacher-learner process.

Palabras clave : Nursing faculty; Nursing education; Higher education.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español | Portugués     · Español ( pdf ) | Portugués ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons