SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.14 número38Entornos educativos saludables de los estudiantes universitarios de enfermeríaLos estudiantes de Grado en Enfermería y su compromiso con los estudios índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Enfermería Global

versión On-line ISSN 1695-6141

Resumen

VALDEZ MONTERO, Carolina et al. Internet and sexual risk behavior for HIV/AIDS in young people. Enferm. glob. [online]. 2015, vol.14, n.38, pp.151-159. ISSN 1695-6141.

Objective: To determine whether the use of online sexual material influences sexual risk behavior for HIV / AIDS in young university students. Concepts of Social Cognitive Theory were used. Methods: A descriptive correlational design, involving 200 university students selected by systematic random sampling (k = 11). Results: Young people who used sexual material online rich media to masturbation (rs =.34), arousal (rs = 29), stimulation (rs = 29), adventure (rs = 30), meeting people (rs =.27), images (rs =.17) and cybersex (rs =.25) showed greater sexual risk behavior for HIV / AIDS (p <.01). The use of sexual material online for masturbation (R2 = 6.4%, F [1,189] = 12.80, p <.001), seeking adventures (R2 = 4.8%, F [1,189] = 9.56, p <.01), meeting people (R2 = 5.9%, F [1,189] = 11.88, F [1,189] = 12.80, p <.001), seeking adventures (R2 = 4.8%, F [1,189] = 9.56, p <.01), meeting people (R2 = 5.9%, F [1,189] = 11.88, p <.01) and have cybersex (R2 = 4.1%, F [1,189] = 8.07, HIV/AIDS. Conclusions: The use of online sexual material influences sexual risk behavior for HIV/AIDS.

Palabras clave : sexual behavior; risk; STIs; HIV; AIDS.

        · resumen en Español     · texto en Español | Inglés     · Español ( pdf ) | Inglés ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons