SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número42Reflexiones en torno al poder del consumidor alimentarioSoberania alimentar na interseção entre bioética e direitos humanos: uma revisão integrativa da literatura índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Indicadores

Links relacionados

  • Em processo de indexaçãoCitado por Google
  • Não possue artigos similaresSimilares em SciELO
  • Em processo de indexaçãoSimilares em Google

Compartilhar


Revista de Bioética y Derecho

versão On-line ISSN 1886-5887

Resumo

BAIRATI, Lorenzo  e  GRASSO, Elena. Indicacions en l'etiqueta i missatges enganyosos en la informació del consumidor d'aliments. Rev. Bioética y Derecho [online]. 2018, n.42, pp.33-49. ISSN 1886-5887.

Els consumidors i les institucions consideren l'etiqueta com una espècie de brúixola indispensable per orientar-se a l'hora d'adquirir els productes alimentaris. No obstant això, malgrat ser veritables, les informacions incloses en les etiquetes no sempre ho permeten, ja que les indicacions obligatòries, de per si mateixes o en interacció amb les indicacions voluntàries, amb la publicitat o amb el bagatge identitari i cognitiu dels consumidors, poden transmetre missatges al·lusius, implícits o enganyosos. El present article pretén analitzar els processos representatius i volitius subjacents a la decisió de compra, la qual, en el cas específic, adquireix característiques pròpies en raó del bé objecte del contracte i de les condicions en les quals aquest acaba. A més, es proposa investigar la interferència del professional en el procés de decisió del consumidor a través de l'estudi de casos que posen en evidència els límits intrínsecs de l'etiqueta com a eina informativa.

Palavras-chave : etiquetatge de productes alimentaris; dret del consumidor; ciències del comportament; informacions voluntàries; pràctiques comercials deslleials.

        · resumo em Italiano | Espanhol | Inglês     · texto em Italiano     · Italiano ( pdf )