SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.21 número5Evolución histórica de la psicología médica y su riqueza para la formación humanista y psicológica del médico generalAsociación entre las perspectivas salariales y la elección de especialidades quirúrgicas en estudiantes de medicina de una universidad pública de Perú índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


FEM: Revista de la Fundación Educación Médica

versión On-line ISSN 2014-9840versión impresa ISSN 2014-9832

Resumen

MALUENDA, Jorge  y  DUBO, Sebastián. A methodological strategy to teach innovation in Kinesiology students. FEM (Ed. impresa) [online]. 2018, vol.21, n.5, pp.235-237.  Epub 16-Ago-2021. ISSN 2014-9840.  https://dx.doi.org/10.33588/fem.215.962.

Introduction:

This paper do an adaptation of design thinking methodology to teach innovation to Kinesiology students.

Subjects and methods:

It use a quasi-experimental design with pre and post-test, and two treatment groups evaluated with a questionnaire that measures capacity in innovation skills perception.

Results:

Shows statistically significant differences between the groups with an increase in the post-test.

Conclusions:

The strategy shows an important effect in the project quality, the domain perception and the perceived capacity to innovate.

Palabras clave : Collaborative learning; Design thinking; Experimentation; Innovation; Metacognition.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )