SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.20 número1Valoración de la efectividad de la educación alimentaria en niños preescolares, padres y educadoresLa nutrición en el periodo preconcepcional y los resultados del embarazo: revisión bibliográfica y propuesta de intervención del Dietista-Nutricionista índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Revista Española de Nutrición Humana y Dietética

versión On-line ISSN 2174-5145versión impresa ISSN 2173-1292

Resumen

LLORENS-IVORRA, Cristóbal; QUILES-IZQUIERDO, Joan; RICHART-MARTINEZ, Miguel  y  ARROYO-BANULS, Ilona. Design of a questionnaire to evaluate the food balance of school menus. Rev Esp Nutr Hum Diet [online]. 2016, vol.20, n.1, pp.40-47. ISSN 2174-5145.  https://dx.doi.org/10.14306/renhyd.20.1.185.

Objective: To design a questionnaire to evaluate the food balance of school menus based on an index and a scale that quantifies it. Material and Methods: Instrumental study for the creation and the validation of content of a questionnaire for the evaluation of the food balance and classification of school menus, across recommendations of official organisms and experts' panel. There was studied frequency of groups of food, culinary technologies, suitable information and combination. It was summarized in an index and a scale of balance. Results: The tool was elaborated by the recommendation of the experts and the new recommendations of official organisms, proposing an index of 17 articles and the scale of 4, of very slightly balanced to balanced. Conclusions: A qualitative complete and easy to use tool was proposed. The validation of the questionnaire, together with the index and the scale proposed for further works, is necessary.

Palabras clave : Food Services; Meals; Schools; Menu Planning; Surveys and Questionnaires.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons