SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.18 número1Evaluación integral de competencias en la formación de médicos en México: estudio interinstitucionalEstrategia metodológica para la actividad investigadora de la Brigada Médica cubana en Guatemala índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


FEM: Revista de la Fundación Educación Médica

versión On-line ISSN 2014-9840versión impresa ISSN 2014-9832

Resumen

SARRIAS-RAMIS, Ramón  y  PEREZ, Jorge. Requirement to pass a subject and academic achievement. FEM (Ed. impresa) [online]. 2015, vol.18, n.1, pp.63-65. ISSN 2014-9840.  https://dx.doi.org/10.4321/S2014-98322015000100010.

Aim. To determine if a higher requirement to pass a subject increases student learning. Subjects and methods. With medical students at Universitat Autònoma de Barcelona, we compared the results of two large second-year subjects with the same features but with different degree of requirement to pass the subject. Results. The results were very similar in both situations. No differences in student performance were found in the two subjects. Conclusions. A higher requirement did not increase the student achievement. Possibly would be because medical students, motivated and bright, usually try to achieve their best.

Palabras clave : Assessment; Medical students; Pass-fail standards.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons