SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.11 issue3Resident's education from his adult's perspectiveTrainers and trainees opinions after the pilot implementation of a formative evaluation: the new portfolio of the Spanish Family Medicine Resident author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • On index processCited by Google
  • Have no similar articlesSimilars in SciELO
  • On index processSimilars in Google

Share


Educación Médica

Print version ISSN 1575-1813

Abstract

GRAU-PEREJOAN, O.. Formación on line. Educ. méd. [online]. 2008, vol.11, n.3, pp.139-146. ISSN 1575-1813.

La formación on line es una modalidad de enseñanza a distancia basada en las nuevas tecnologías. En este artículo se pretende hacer una introducción a base de describir a grandes rasgos sus características principales: asincronía, no presencialidad, comunicación escrita, función del profesor on line, así como los retos, los riesgos, las ventajas y los inconvenientes que plantea. Se exponen las diferencias entre la formación on line y la formación presencial, de manera que los docentes puedan adaptar de la mejor manera posible sus propuestas formativas a la modalidad on line. Se introduce el importantísimo papel de la planificación y de la fase de diseño y, finalmente, se repasan conceptos útiles para comprender mejor el mundo de la formación on line como son los conceptos entorno virtual de aprendizaje (EVA) o Blended Learning (B-Learning).

Keywords : E-learning; Formación on line; Formación presencial.

        · abstract in English     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License