SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.11 número3Formación del residente desde su abordaje como adultoOpiniones de tutores y residentes tras aplicar un sistema de evaluación formativa tipo portafolio: la nueva propuesta de ‘Guía de práctica reflexiva' del Libro del especialista en Medicina de Familia en formación índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Educación Médica

versión impresa ISSN 1575-1813

Resumen

GRAU-PEREJOAN, O.. On line learning. Educ. méd. [online]. 2008, vol.11, n.3, pp.139-146. ISSN 1575-1813.

On line learning is a type of distance education based on new technologies. This article's aim is to introduce its main characteristics -asynchrony, non-presentiality, written communication, e-teacher role- as well as its challenges, risks, advantages and limitations. Differences between on line learning and face-to-face learning are presented in order to enable educational professionals to adapt their courses to the on line methodology. Planning and designing are introduced as key phases and, finally, useful concepts such as Virtual Learning Environment (VLE) or Blended Learning (B-Learning) are reviewed in order to achieve a better understanding of the on line learning field.

Palabras clave : E-learning; Face-to-face learning; On line learning.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons